Аварійний ремонт існує в усіх країнах і є частиною масштабного комплексу робіт по експлуатаційному утриманню автомобільних доріг впродовж року, а головним його завданням є забезпечити для водіїв безпечний проїзд до початку сезонних робіт.
В Україні, впродовж багатьох років, такий вид ремонту був основним, оскільки галузь фінансувалась за залишковим принципом. Усі «авто» акцизи (паливо, розмитнення, користування дорогами, тощо) потрапляли до державного бюджету, і направлялись на різні сфери (соціальну, медичну, економічну, культурну, тощо), а те що залишалось йшло на дороги. Така система розподілу існувала до прийняття закону про створення Державного дорожнього фонду, який почав діяти з першого січня минулого року. Але й з 2018 року не всі отримані податки йдуть на ремонт доріг. Поступове наповнення фонду розраховано на 3 роки. 2018 рік – 50% на дороги, 2019 рік – 75% на дороги, 2020 рік і далі – 100% на дороги. Стабільне фінансування дає можливість планувати ремонти на 3-5 років, але за 1 рік неможливо відремонтувати усю мережу доріг, навіть за умови 100% фінансування. Тому аварійний ремонт все ще залишається основним способом збереження існуючої мережі.
Щорічно, навесні, інженерами Служби проводиться обстеження доріг та формується список доріг та обсяг ураження різними деформаціями (ямковість, колійність, тріщини, вибоїни, пучини, тощо). Впродовж року, саме роботи з аварійного ремонту усувають ці дефекти, відповідно до технологій, погодних умов та масштабів ураження. Взимку та на початку весни, коли середньодобова температура нижче 10 градусів тепла працюють із холодним асфальтобетоном, на місцях, де ями глибокі та наповнені водою, використовують щебеневі суміші. Із потеплінням використовують струменевий метод, гарячий асфальтобетон, ремонт картами, де уражено суцільні ділянки. Головне завдання аварійного ремонту – забезпечення проїзду, збереження дороги до початку капітального чи поточного ремонту. На аварійний ремонт немає гарантійних термінів, як наприклад на поточний чи капітальний. Це ніби джгут, який накладають на рану аби не втратити багато крові.
Нагадуємо, що за даними попереднього обстеження доріг в області виявлено понад 400 тисяч м2 деформацій. Ліквідовано понад 3000 м2. Роботи будуть проводиться відповідно до погодних умов та технологій.
Таких масштабних ремонтів в області не бачили за всю історію незалежності країни. У 2016 році Уряд розпочав активні дії щодо збільшення фінансування дорожньої галузі, і це стало своєрідною точкою відліку. В поточному році завдяки рішенням Кабінету Міністрів України та підтримка прем’єр-містра, Володимира Гройсмана, в усій державі проводяться капітальні та поточні ремонти автошляхів. Вінницька область не виключення.
З червня поточного року, за рахунок коштів з перевиконання митних платежів, на трьох ділянках сумарною протяжністю 13км в напрямку від м. Вінниця до м. Могилів-Подільський в районі сіл Сьомаки, Кацмазів, Попівці розпочались роботи з поточного середнього ремонту.
З метою недопущення подальшого розповсюдження не правдивої інформації та уникнення дезінформації суспільства через засоби масової інформації заявляємо, що повідомлення та заяви окремих осіб щодо відсутності ремонтних робіт на дорозі, так званій «об’їзній Гайсина» повністю не відповідають дійсності, а лише спрямовані на підвищення соціальної напруги серед місцевих жителів.
Так звана «об’їзна дорога» навколо міста Гайсин складається з декількох ділянок різних доріг. В напрямку з м. Вінниця до м. Умань по автомобільній дорозі Т-02-05 «Куна – Кунка», далі через с. Мар’янівка та автомобільну дорогу Р-33 «Вінниця – Турбів – Гайсин – Балта – Велика Михайлівка – (М-16)».
Постановою КМУ №384 від 08.06.2016 прийнято рішення про проведення ремонтних робіт найбільшої частини «об’їзної Гайсина» автомобільної дороги Т-02-05 «Куна – Кунка», протяжністю 8,4 км. Згідно постанови держава фінансує 45 млн. грн., за умови співфінансування (не менше 10%) із місцевими радами, тому за рішенням Гайсинської райдержадміністрації було виділено 4,5 млн. грн. У 2016 році ремонтні роботи було розпочато та враховуючи не сприятливі погодні умови, які впливали на якість дорожнього покриття, в листопаді минулого року роботу було призупинено. Цього року, згідно постанови КМУ № 303 від 29.03.2017 – роботи з поточного середнього ремонту на автомобільній дорозі Т-02-05 «Куна – Кунка» продовжилися і повністю завершено влаштування вирівнюю чого шару асфальтобетону по всій протяжності дороги, що дає змогу розпочати наступний завершуючий етап робіт – це покриття верхнього шару щебенево-мастичного асфальтобетону.
На сьогоднішній день продовжуються ремонтні роботи на іншій частині «об’їзної Гайсина» - автомобільній дорозі Р-33, що проходить через село Мар’янівка. Минулого року роботи на цій ділянці дороги також, було розпочато, що дало змогу ліквідувати 1583м2 ямковості та виконати 6 457 м2 вирівнювання профелю на суму 2,2 млн.грн. Цього року роботи продовжено за рахунок коштів виділених Укравтодором на експлуатаційне утримання. Передбачається укладення шару асфальтобетону середньою висотою 5 см, а також буде влаштовано бордюри та тротуар на дорозі протяжність 1,2 км.
Крім того, передбачаються ремонтні роботи на ділянці дороги по селу Куна, яка складає 1,8 км, де буде влаштовано асфальтобетонне покриття.
На початку квітня 2017 року, за рахунок державного бюджету, розпочались роботи з поточного середнього ремонту на трьох ділянках а/д М-21 від с. Стрижавка до м. Калинівка, сумарною протяжністю 9,4 км. За технологією виконання робіт на даних ділянках дороги використовується метод регенерації для підсилення несучої здатності дорожнього полотна, та влаштування асфальтобетонного покриття товщиною 15см. Станом на 30 червня на ділянках виконано роботи з укріплення основи дорожнього полотна методом регенерації, влаштовано вирівнюючий шар асфальтобетону та верхній шар ЩМА20. Роботи на цих ділянках підходять до завершальної стадії.
13 червня, заступник голови обласної державної адміністрації Василь Броварник та начальник Служби автомобільних доріг у Вінницькій області Ігор Корольчук оглянули хід виконання ремонтних робіт на ділянках автомобільних доріг М-21 «Житомир-Могилів-Подільський» та М-12 «Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знамянка». За результатами огляду Василь Броварник оцінив будівництво позитивно.
Ігор Корольчук, начальник Служби автомобільних доріг області, доповідав про хід ремонтних робіт на ділянці автомобільної дороги М-21 «Житомир – Могилів-Подільський», голові обласної державної адміністрації Валерію Коровію, міському голові м. Вінниця Сергію Моргунову та народному депутату України Андрію Тетеруку
Після зимового періоду на дорогах області виявлено 531 500 м2 ямковості. Станом на 20.04.2017 ліквідовано 143 896 м2. З них, на дорогах державного значення – 136 567 м2, на дорогах місцевого значення – 7 329 м2 . На даний час максимальна кількість працюючих бригад складає 46 власних та 4 залучених субпідрядом одиниць, 45 в середньому на день. З початку року працює 11 АБЗ, випущено гарячого а/б – 14 031 тонн. Виконуються роботи з організації безпеки дорожнього руху. Одним із пріоритетних напрямків робіт є прибирання сміття на узбіччях, смугах відводу, зупинках.
Під головуванням Прем’єр-міністра України, Володимира Гройсмана, відбулося засідання Уряду. Розпочали із питання про реальний стан українських автошляхів.
Сьогодні, 28 грудня, у Департаменті інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ОДА відбулась прес-конференція Ігоря Корольчука, начальника Служби автомобільних доріг у Вінницькій області. Підсумки року, що зроблено, які плани на наступний рік - такі питання обговорювались під час конференції.