Аварійний ремонт існує в усіх країнах і є частиною масштабного комплексу робіт по експлуатаційному утриманню автомобільних доріг впродовж року, а головним його завданням є забезпечити для водіїв безпечний проїзд до початку сезонних робіт.
В Україні, впродовж багатьох років, такий вид ремонту був основним, оскільки галузь фінансувалась за залишковим принципом. Усі «авто» акцизи (паливо, розмитнення, користування дорогами, тощо) потрапляли до державного бюджету, і направлялись на різні сфери (соціальну, медичну, економічну, культурну, тощо), а те що залишалось йшло на дороги. Така система розподілу існувала до прийняття закону про створення Державного дорожнього фонду, який почав діяти з першого січня минулого року. Але й з 2018 року не всі отримані податки йдуть на ремонт доріг. Поступове наповнення фонду розраховано на 3 роки. 2018 рік – 50% на дороги, 2019 рік – 75% на дороги, 2020 рік і далі – 100% на дороги. Стабільне фінансування дає можливість планувати ремонти на 3-5 років, але за 1 рік неможливо відремонтувати усю мережу доріг, навіть за умови 100% фінансування. Тому аварійний ремонт все ще залишається основним способом збереження існуючої мережі.
Щорічно, навесні, інженерами Служби проводиться обстеження доріг та формується список доріг та обсяг ураження різними деформаціями (ямковість, колійність, тріщини, вибоїни, пучини, тощо). Впродовж року, саме роботи з аварійного ремонту усувають ці дефекти, відповідно до технологій, погодних умов та масштабів ураження. Взимку та на початку весни, коли середньодобова температура нижче 10 градусів тепла працюють із холодним асфальтобетоном, на місцях, де ями глибокі та наповнені водою, використовують щебеневі суміші. Із потеплінням використовують струменевий метод, гарячий асфальтобетон, ремонт картами, де уражено суцільні ділянки. Головне завдання аварійного ремонту – забезпечення проїзду, збереження дороги до початку капітального чи поточного ремонту. На аварійний ремонт немає гарантійних термінів, як наприклад на поточний чи капітальний. Це ніби джгут, який накладають на рану аби не втратити багато крові.
Нагадуємо, що за даними попереднього обстеження доріг в області виявлено понад 400 тисяч м2 деформацій. Ліквідовано понад 3000 м2. Роботи будуть проводиться відповідно до погодних умов та технологій.
Причин виникнення деформацій є багато. Через брак фінансування впродовж минулих 10 -20 років порушено міжремонтні строки робіт по збереженню доріг; значне збільшення інтенсивності руху, перевантаження великовагового транспорту, зношеність покриття, вплив погодних умов – це сукупність чинників через які дороги знаходяться на 80 відсотків в поганому стані. Ще однією важливою причиною сьогоднішнього стану доріг, є відсутність чіткого плану дій впродовж років незалежності. Ремонти, що проводились були хаотичними та керувались лише принципом аварійності ділянки.
У 2018 році масштабні роботи по поточному середньому ремонту проводились на двох головних міжнародних трасах. Всього у минулому році відновлено 97 км доріг державного значення, а фінансування склало 2,2 млрд. грн..
Цей маршрут є частиною транснаціонального транспортного коридору «GO Highway», що поєднує українські чорноморські порти Одеси та Миколаєва з польськими портами на Балтійському морі у Гданську та Гдині. У Вінницькій області протяжність автомобільної дороги М-12 «Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка», що входить до маршруту Go Highway, складає 185,4км. В поточному році планується відремонтувати 54 км в напрямку від м. Вінниця до кордону із Хмельницькою областю та в напрямку Черкаської області. У 2017 відремонтовано 32 км.
З 10 квітня на ділянці а/д М-21 (км 237 - 242) в районі с. Медвідка, Козятинського району розпочато перший етап поточного ремонту – фрезерування покриття. Протяжність ділянки складає 4,8 км.
2017 рік в дорожній галузі Вінницької області відзначився не лише масштабними роботами з поточного середнього ремонту автошляхів. Велика увага приділяється і безпеці руху на дорогах, і важливою її складовою є влаштування освітлення. На восьми об’єктах в поточному році буде влаштовано освітлення.
На урочистому відкритті ділянки автомобільної дороги «Куна - Кунка», що є частиною «об’їзної» м. Гайсин прибули Голова Вінницької ОДА Валерій Коровій, Депутат Верховнох Ради Микола Кучер, Голова Гайсинської РДА Владислав Уткін, начальник Служби автомобільних доріг області Ігор Корольчук.
Український народ пройшов багаторічний, нелегкий шлях до самостійності і свободи власної держави. Його одвічне прагнення до незалежності передається через покоління. І сьогодні ми кожного дня продовжуємо нашу боротьбу, як внутрішню так і зовнішню, захищаючи кордони нашої країни, йдучи на рішучі дії аби реформувати країну зсередини, покращити життя кожного українця, забезпечити майбутнє наших дітей, розвивати потенціал нашої української землі. Свобода – це не вседозволеність. Це в першу чергу відповідальність перед суспільством, перед потомками за свій вільний вибір, за свої дії. Свобода кожного з нас закінчується там, де починається свобода іншої людини. Взаєморозуміння, підтримка, добро, спільна радість за успіхи - це рушійні сили нашої країни.
Таких масштабних ремонтів в області не бачили за всю історію незалежності країни. У 2016 році Уряд розпочав активні дії щодо збільшення фінансування дорожньої галузі, і це стало своєрідною точкою відліку. В поточному році завдяки рішенням Кабінету Міністрів України та підтримка прем’єр-містра, Володимира Гройсмана, в усій державі проводяться капітальні та поточні ремонти автошляхів. Вінницька область не виключення.
З червня поточного року, за рахунок коштів з перевиконання митних платежів, на трьох ділянках сумарною протяжністю 13км в напрямку від м. Вінниця до м. Могилів-Подільський в районі сіл Сьомаки, Кацмазів, Попівці розпочались роботи з поточного середнього ремонту.