Аварійний ремонт існує в усіх країнах і є частиною масштабного комплексу робіт по експлуатаційному утриманню автомобільних доріг впродовж року, а головним його завданням є забезпечити для водіїв безпечний проїзд до початку сезонних робіт.
В Україні, впродовж багатьох років, такий вид ремонту був основним, оскільки галузь фінансувалась за залишковим принципом. Усі «авто» акцизи (паливо, розмитнення, користування дорогами, тощо) потрапляли до державного бюджету, і направлялись на різні сфери (соціальну, медичну, економічну, культурну, тощо), а те що залишалось йшло на дороги. Така система розподілу існувала до прийняття закону про створення Державного дорожнього фонду, який почав діяти з першого січня минулого року. Але й з 2018 року не всі отримані податки йдуть на ремонт доріг. Поступове наповнення фонду розраховано на 3 роки. 2018 рік – 50% на дороги, 2019 рік – 75% на дороги, 2020 рік і далі – 100% на дороги. Стабільне фінансування дає можливість планувати ремонти на 3-5 років, але за 1 рік неможливо відремонтувати усю мережу доріг, навіть за умови 100% фінансування. Тому аварійний ремонт все ще залишається основним способом збереження існуючої мережі.
Щорічно, навесні, інженерами Служби проводиться обстеження доріг та формується список доріг та обсяг ураження різними деформаціями (ямковість, колійність, тріщини, вибоїни, пучини, тощо). Впродовж року, саме роботи з аварійного ремонту усувають ці дефекти, відповідно до технологій, погодних умов та масштабів ураження. Взимку та на початку весни, коли середньодобова температура нижче 10 градусів тепла працюють із холодним асфальтобетоном, на місцях, де ями глибокі та наповнені водою, використовують щебеневі суміші. Із потеплінням використовують струменевий метод, гарячий асфальтобетон, ремонт картами, де уражено суцільні ділянки. Головне завдання аварійного ремонту – забезпечення проїзду, збереження дороги до початку капітального чи поточного ремонту. На аварійний ремонт немає гарантійних термінів, як наприклад на поточний чи капітальний. Це ніби джгут, який накладають на рану аби не втратити багато крові.
Нагадуємо, що за даними попереднього обстеження доріг в області виявлено понад 400 тисяч м2 деформацій. Ліквідовано понад 3000 м2. Роботи будуть проводиться відповідно до погодних умов та технологій.
Служба автомобільних доріг у Вінницькій області повідомляє, про проведення відкритих торгів в системі Prozorro.
Служба автомобільних доріг у Вінницькій області повідомляє, про проведення відкритих торгів в системі Prozorro.
Служба автомобільних доріг у Вінницькій області повідомляє, про проведення відкритих торгів в системі Prozorro.
Служба автомобільних доріг у Вінницькій області повідомляє, про проведення відкритих торгів в системі Prozorro.
Служба автомобільних доріг у Вінницькій області повідомляє, про проведення відкритих торгів в системі Prozorro.
Таких масштабних ремонтів в області не бачили за всю історію незалежності країни. У 2016 році Уряд розпочав активні дії щодо збільшення фінансування дорожньої галузі, і це стало своєрідною точкою відліку. В поточному році завдяки рішенням Кабінету Міністрів України та підтримка прем’єр-містра, Володимира Гройсмана, в усій державі проводяться капітальні та поточні ремонти автошляхів. Вінницька область не виключення.
Служба автомобільних доріг у Вінницькій області повідомляє, про проведення відкритих торгів в системі Prozorro.
Служба автомобільних доріг у Вінницькій області повідомляє, про проведення відкритих торгів в системі Prozorro.
З червня поточного року, за рахунок коштів з перевиконання митних платежів, на трьох ділянках сумарною протяжністю 13км в напрямку від м. Вінниця до м. Могилів-Подільський в районі сіл Сьомаки, Кацмазів, Попівці розпочались роботи з поточного середнього ремонту.